Vijf maal scheepsrecht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Marjon - WaarBenJij.nu Vijf maal scheepsrecht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Marjon - WaarBenJij.nu

Vijf maal scheepsrecht

Door: Rick & Marjon

Blijf op de hoogte en volg Rick en Marjon

08 Juli 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Beste vrieden en vriendinnen,

Het avontuur heeft aangevangen. Na een zeer goed verlopen en comfortabele vlucht met Austrian Airlines zijn we na een tussenstop in Vienna om 04:00 in den ochtend aangekomen in Maleisie.

24 uur geleden nog Raamstraat 15 en nu midden in China Town (KL). Verschillen zie je bijna niet om die tijd ;-)
Grootste uitdaging rond dit tijdstip was het vinden van een hotel waar je kunt inchecken en je lijf te rusten kan leggen op schone lakens. Vooral dat laatste bleek erg lastig te zijn. Uiteraard zijn we op alles voorbereid, maar een voorgeslapen bedje... nee dank je. China Town Inn ging het helemaal worden, maar na drie bedden te hebben omgegooid konden wij niets anders doen dan te bedanken en onze zoektocht te vervolgen. Swiss Inn zag er op het oog goed uit, maar deze van origine neutrale partij kon ons geen onderdak bieden. No looms available, sir! We waren nu wel INn voor iets anders. Midden in China Town op negen hoog hadden we dan eindelijk prijs bij het Mandarin Pacific Hotel. Heerlijk 2 uur van de ochtendrust kunnen genieten toen deze bruut verstoord werd door een hoop kabaal. Ze zijn het hotel aan het upgraden!!

Na een verfrissende douche, waarvan de houdbaarheidsdatum inmiddels al weer is verlopen, zijn we de stad in gegaan. Starbucks...wandeling...metro...Petronas Towers (incl. shoppingmall, een walhalla voor vrouwen; gigantisch)...park...fontein
...Starbucks...

De vermoeidheid maakt zich meester over ons en koffie is levensbehoefte nummer 1 op dit moment.
Zonnebril stond op 2, daar de lucht hier erg vel is. Over vel gesproken, we hebben de eerste local al het vel over de neus gehaald bij de onderhandelingen voor een eigentijdse originele merkbril; "Let me introduce myself, I'm Rick, tough guy from Holland ;-)"

Wij gaan het ritme hier verder oppakken.
De rest van de dag kan je ons vinden in....., juist ja, Starbucks :-) !!

Groetjes,

Marjon & Rick

Voor foto's kijk dan op een van onderstaande links.

of

• 08 Juli 2006 - 08:52

Rogier:

Hey Rickiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeee!! Veel plezier Donadoni! HAHA!
    tjuus!

• 08 Juli 2006 - 14:34

Johan Birkhoff:

Ha Rick & Marjon,

Heel veel plezier in Maleisie! Geniet van de welverdiende rust en tot gauw weer!

Groetjes Johan,

• 08 Juli 2006 - 15:03

Patty:

Een goed begin is het halve werk, zeggen we dan maar! Geniet ervan en keep 'em coming (de verhaaltjes, dus).

Liefs,
    Patty

• 08 Juli 2006 - 16:08

Ralph:

Ha die Rick (ik zal je vanwege de openbaarheid van deze site maar even met je originele naam aanspreken) en Marjon,

Leuk om te lezen allemaal! Ik herken een aantal plekken van KL, jullie moeten zeker ook proberen om de Petronas Towers te beklimmen. Supergaaf, heb ik ook gedaan. Zorg dat je voor 9:30 uur toegangsbewijzen afgehaald hebt, anders lukt het niet meer om erop te komen omdat er maar een beperkt aantal mensen per dag naar boven mag.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie volgende verhaal. Rotaract Nl. is enigszins in verwarring nu de president met de noorderzon is vertrokken. We zijn in afwachting van een opvulling van het ontstane machtsvacuüm, we houden jullie op de hoogte.

Hartelijke groeten,

Immer de uwe.

• 08 Juli 2006 - 19:30

Marc, Audrey, Lisca:

Hallo,Hallo

Leuk om even wat te horen (lezen) en leuke foto's!
    Veel plezier en groeten.

MAL.

• 08 Juli 2006 - 19:36

MAX:

Hallo baasjes,

Ook mijn vakantie in Friesland verloopt prima!
    Lekker uitrusten,mooi weer en een uitstekende bediening.

Poot van MAX

• 09 Juli 2006 - 12:20

Henriët:

Lieve Marjon en (nog) onbekende Rick! Geniet ervan en pas goed op elkaar....Leuk om te lezen hoe jullie je vermaken, en ik moet zeggen Rick, je bent een verdienstelijk schrijver, errug leuk! Henriët B uit Everdingen

• 09 Juli 2006 - 12:30

Sietske:

Hee lieve schatten!!
    Heel veel plezier daar!! Marjon wij zien elkaar vast weer met hockey en Rick tot in de kroeg!! Ben erg benieuwd naar jullie verhalen.
    xxx Sietske

• 10 Juli 2006 - 06:22

Pa En Ma:

Hoi kanjers.
    Zo te lezen een goede reis gehad. Ja die Starbucks is dan toch wel het einde om de benen er onder te houden. Wij wensen jullie heel veel plezier en geniet ervan met volle teugen. Wij kijken uit naar het vervolg van jullie reis en dan met name de verslagen en uiteraard de foto's.
    Dikke knuffel en tot horens.

Jan en Jessica.

• 10 Juli 2006 - 06:54

Vanessa:

Ha Rick en Marjon!

Zo te lezen vermaken jullie je prima en zit de sfeer er goed in, houwen zo!!
    Ik ben erg benieuwd naar de vervolgverhalen en foto's. Mooi om hieronder te lezen dat Max zich ook goed vermaakt op zijn vakantie-adres...

Liefs, Vanessa

• 10 Juli 2006 - 10:56

Deb:

Zo leuk altijd zo'n reisdagboek. Ik reis met jullie mee! Geniet ervan!
    groetjes

• 10 Juli 2006 - 15:31

Dennis De Rijk:

WauW! Superrelaxed zeg! Mooie picca's al Marjon, wat een mooie plaatjes! Ik weens jullie veel plezier, geniet er van! Groetjes, Dennis

• 10 Juli 2006 - 15:32

Dennis De Rijk:

...nou ja, weens (ik moet er gelukkig nog niet om huilen!!) WENS ...had dit moeten zijn natuurlijk!!!

Ciao!

• 11 Juli 2006 - 08:28

Rieke:

Jemig wat een reis, stiekem vanachter mijn bureau toch wel een klein beetje jaloers!! geniet ervan en van elkaar natuurlijk!
    liefs rieke