did that, gone there, got the t-shirt - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Rick en Marjon - WaarBenJij.nu did that, gone there, got the t-shirt - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Rick en Marjon - WaarBenJij.nu

did that, gone there, got the t-shirt

Door: Rick & Marjon

Blijf op de hoogte en volg Rick en Marjon

12 Juli 2006 | Maleisië, Kota Kinabalu

Eej Folks,

Hier zijn we weer.

Paar super dagen in Kuala Lumpur achter de rug. Het vakantiegevoel heeft zich meester gemaakt van ons. De hele stad van achter naar voren bekeken. Van Little India tot Lake Gardens met Butterfly Park (erg indrukwekkend) tot real big shopping malls met horloges van 20.000 EURO. Na al deze grandeur zijn we op stand gaan eten in een zogenoemd Food Court. Voor maar liefst 10RM (2 EURO) een prima maaltijd geserveerd gekregen. Hoezo een groot verschil tussen rijk en arm.

Ons ook nog even buiten KL gewaagd. Batu Caves, 15km buiten KL ofwel 3 busverbindingen later met een rondje van de zaak (druk in gesprek met een local, dus halte gemist :-))
Leuke ervaring opzich, ook voor de local, die door ons gezelschap nu werd aangezien als foreigner.

Na bovendien een aantal heerlijk lange nachten (slapen) in China Town, slechts onderbroken door twee miljoenenklappers (echt raar voor China Town..), konden we uitgerust aan onze tocht naar Borneo beginnen.

We hadden de vlucht al van te voren via internet geboekt. Het transport hier is bijna perfect geregeld, behulpzaam en goed geinstrueerd personeel. Misschien moeten wij Nederlanders toch eens af van struisvogelpolitiek en overgaan op giraffenpolitiek ofzo...

Aankomst leek wel een landing in zee... Wieltjes op de grond en de eerste de beste teksi (M) naar KK centrum. Welk hotel? Daya hotel should be nice (price). Goed we hebben vakantie en de nachtrust is heilig, daar we nog een aantal dagen Tarzan en Jane willen uithangen. Orang Hutan voeren, liaanslingeren, cursus ondergoed maken van bananenbladeren and so on.

Ook aan deze kant van Maleisie zoveel culturen, zoveel overheerlijke keukens...Zelfs Marjon kan hier nog wat van leren ;-) (Rick wrote; en ik heb het al niet slecht)
McDonald's weerstaan en genoten van een heerlijke Indiase cuisine.

Zojuist busticket voor het avontuur in de Jungle geregeld. Morgen vertrekken we naar Sandakan....ooohhhhuuuuuhhhoooo...(Rick zijn oergevoelens komen al boven, met hoeveelheid borsthaar verlies ik het in ieder geval)

Selamat tinggal,

Tarzan & Jane
(zie voor meer foto's op http://ma rjon9226.fotopic.net/

• 12 Juli 2006 - 06:39

Johan Birkhoff:

Rick & Marjon, hartelijke groeten vanuit Nederland! Terwijl jullie zo weer lekker gaan reizen ga ik op weg naar mijn sollicitatie! Wish me luck!

Johan,

• 12 Juli 2006 - 08:49

Leonie:

Ha Marjon & Rick,
    Klinkt en ziet er goed uit! Veel plezier daar,
    Leonie

• 12 Juli 2006 - 09:36

Mariëtte:

Jaloers!
    Geniet van de reis en blijf schrijven...
    Groet Mariëtte

• 12 Juli 2006 - 12:01

Marjolein:

Ik herken alles weer; heel leuk!
    Geniet ervan!
    Liefs,
    Marjolein

• 12 Juli 2006 - 16:16

Suzanne:

Ha Marjon en Rick,

Wat een heerlijke verhalen, ik geniet ervan. Be prepared voor de vele bloedzuigers in de jungle, mijn zussen hadden die beessies na ruim twee dagen in de jungle in maleisie he-le-maal gehad!Maar ach, dat hoort erbij.

Veel plezier nog en tot snel

Groetjes,
    Suzanne

• 12 Juli 2006 - 17:39

Chris:

Cool!!! Geniet ervan... op Borneo zal je minder vaak internot hebben verwacht ik, maar tot snel in 't Veen. ps heb mn gvb gehaald.

groeten

• 12 Juli 2006 - 21:29

Berturk En Esturk:

He lıeverds,even een berıchtje uıt het zonovergoten Turkıje...Jullıe hebben het top zo te horen en te zıen,we zıjn jaloers...Genıet en we blıjven jullıe volgen,kuskus

• 14 Juli 2006 - 11:39

Rieke:

hey tarzan en jane,

have fun tijdens het slingeren..zorg dat je weer op je voeten land en ik kijk nu alweer uit naar het volgende berichtje, echt leuk om jullie te volgens,
    veel liefs uit het zonovergoten eindhoven!!

• 15 Juli 2006 - 08:46

Marianne:

wauw! de herinneringen komen weer volop bij ons terug! ik kan het bijna ruiken en proeven, alle geuren en kleuren van Maleisie. Geniet en veel plezier in de jungle!!!
    liefs Matthijs en Marianne.

• 16 Juli 2006 - 16:36

Martijn:

Hey avonturiers!

Wat een fantastische verhalen weer! Om eerlijk te zijn ben ik best een beetje jaloers. Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende bericht!

Groet,
    Martijn